تعمیر مبل44361320
رویه کوبی و تعمیر مبل با قیمت مناسب در تهران

چیدمان و دکوراسیون مبلمان

مبلمان مانند یک صفحه سفید یا بوم، یک خانه خالی هم می تواند یک فرصت یا چالش برایتان باشد. مثلاً اینکه چگونه آن را پر کنید یا از کجا شروع کنید ؟ در این مطلب قوانین مهمی که باید در چیدمان مبلمان هایتان رعایت کنید را به صورت چکیده ای تحت عنوان 10 نکته بیان خواهیم کرد.

نحوه استفاده از مبلمان در فضای منزل

به این نکته توجه کنید که از فضای این اتاق برای چه کارهایی می خواهید استفاده کنید و اکثر مردم چگونه از چنین فضایی چه استفاده خواهند کرد. با این کار نوع و تعداد مبلمان و دیگر وسایل مورد نیاز مشخص خواهد شد.

نقطه کانونی در دکوراسیون منزل

نقطه کانونی اتاق را مشخص کنید و مبلمانتان را بر اساس آن بچینید . نقطه کانونیتان می تواند شومینه ، تلویزیون یا حتی یک چشم انداز بیرون از خانه باشد. به عنوان مثال اگر قصد تماشای تلویزیون در اتاقتان را دارید دقت کنید که فاصله بین مبلمان و تلویزیون باید سه برابر سایزصفحه نمایش باشد ، یعنی اگر صفحه نمایش 40 اینچی دارید باید فاصله آن تا مبلمانتان 3 متر باشد. در مطالب قبلی در مورد اینکه تلویزیون LCD را کجای خانه بگذاریم با شما صحبت کردیم وانواع میز های تلویزیون مدرن و شیک در دکوراسیون نشیمن را به شما نشان دادیم. البته هامن طور که گفتیم به غیر از تلویزیون می توانید از المان های دیگری مانند شومینه، یک تابلوی نقاضی زیبا، پیانو و حتی یک دیوار تک رنگ برای ایجاد نقطه کانونی استفاده نمایید.

اولویت بندی در چیدمان مبلمان منزل

همیشه اول بزرگ ترین تکه مبلمان را در جای مورد نظر قرار دهید. مثل کاناپه پذیرایی یا تخت در اتاق خواب .غالباً جایگاه این قطعات روبروی نقطه کانونی است. برای تسهیل گفتگو بین افراد، صندلی های رو به روی هم نباید بیشتر از 2.5 متر با یکدیگر فاصله داشته باشند. اگر اتاقتان خیلی کوچک است از قرار دادن همه اجزاء مبلمانتان جلوی دیوارها خودداری کنید و می توانید مطلب چیدمان مبلمان در اتاق های نشیمن کوچک را بخوانید.


بورس تعمیرات مبل

تقارن در چیدمان مبلمان

برای اتاق های رسمی همواره تقارن جوابگو است. چیدمان نامتقارن به فضا حس و حال غیر رسمی بودن می دهد. علاوه بر این، سبک دکوراسیون شما میت واند تاثیری زیادی بر متقارن بودن یا نبودن چیدمان مبلمانتان داشته باشد. به طور مثال معمولا سبک های کلاسیک دارای تقارن و سبک های مدرن بدون تقارن چیدمان می شوند.

تجمع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

سعی کنید مسیرهای ورودی را خیلی شلوغ نکنید. از قرار دادن مبلمان های بزرگ و دست و پاگیر در ورودی ها خودداری کنید. حداقل و حداکثر فاصله از ورودی ها باید حدود 60 تا 120 سانتی متر باشد. سعی کنید تجمع وسایل در اطراف اتاق باشد نه وسط آن زیرا تجمع وسایل دروسط اتاق باعث تبدیل آن فضا به دو نشیمن کوچک می شود در حالیکه اگر وسایل را دورتا دور بچینید یک فضای نشیمن بزرگ خواهید داشت.

تنوع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

برای چشم نواز کردن فضا از مبلمان با سایزهای مختلف استفاده کنید .تعادل را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروی هم برقرار کنید و از قرار دادن دو شیء بزرگ یا بلند در کنار یکدیگر خودداری کنید. 

کنتراست در دکوراسیون منزل

در مطلب طراحی دکوراسیون شیک و کم هزینه بدون ست کردن به شما گفته بودیم که چگونه با استفاده از تضاد وسایل نا هماهنگ را در یک دکوراسیون هماهنگ بگنجانید. از ترکیب خطوط راست و منحنی برای ایجاد تضاد استفاده کنید . مثلاً اگر مبلمانتان به صورت خطی ( L ) و مدرن است از یک میز گرد برای ایجاد تضاد استفاده کنید . اگر مبلمانتان گرد و منحنی است از یک میز زاویه دار استفاده کنید.

سهولت استفاده در چیدمان مبلمان

همواره میز جلو مبلی را طوری قرار دهید که از همه ی مبل ها قابل دسترسی باشد . اگر از چند میز استفاده می کنید بهتر است که اندازه های مشابه داشته باشند و کنار مبلمانی که برای مطالعه در نظر گرفته اید حتماً یک چراغ قرار دهید.حدود 35 تا 40 سانتی متربین میز قهوه خوری و مبلتان برای ریلکس نشستن و دراز کردن پاها فاصله در نظر بگیرید.

فضای حرکت در میان مبل ها

برای اتاق غذاخوری مطمئن شوید که بین هر لبه میز و دیوار حدود 120 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد در صورت محدودیت فضا حداقل 90 سانتی متر فاصله نیاز است به طوریکه بتوان به راحتی دور تا دور میز چرخید . در مورد اتاق خواب هم بین تخت و دیوار حداقل 60 سانتی متر فاصله الزامیست و بین تخت تا در، در حالت باز نیز 90 سانتی متر .

طراحی نهایی چیدمان مبلمان روی کاغذ

قبل از اینکه اقدام به کاری کنید بهتر است اول طرحتان را روی کاغذ اجرا کنید. ابعاد اتاق ها را مشخص کنید، محل قرارگیری در و پنجره ها، سیستم های گرمایش و سرمایش و سیستم های الکتریکی، سپس محل قرارگیری وسایل و مبلمان را روی نقشه تان مشخص کنید. خواهید دید که به نتایج بسیار مفیدی دست خواهید یافت .

منبع : چیدانه

برچسب ها :

چیدمان مبلچیدمان مبلماندکوراسیون منزلنحوه چیدمان مبلمانچیدمان اثاثیهتعمیر مبل آرمین

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعیصندلی راک

کارگاه رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین - شمال ، غرب و شمال غرب تهران

تلفن تعمیر مبل - کلیک نمایید